Waarom een persoonlijk assistent?

Het kan zijn dat u zo af en toe het overzicht kwijtraakt over uw administratie. Of dat u het lastig vindt om zaken via internet af te handelen. Misschien vindt u het in toenemende mate vervelend om met diverse organisaties te communiceren, via telefoon of e-mail. Of het ontbreekt u steeds vaker aan energie om bepaalde zaken te regelen.

Mogelijk heeft u een (tweede) huis en/of bankrekeningen in het buitenland. Of u bent veel op reis, of woont/werkt in het buitenland.

Wat doen wij als persoonlijk assistent voor u?
Een persoonlijk assistent van DB PA Services ondersteunt u bij administratieve, financiële, persoonlijke, praktische en zorg gerelateerde zaken. Als uw vertrouwenspersoon komen we voor uw belangen op, waarbij u uiteraard de regie in handen houdt. Zo staat u er niet alleen voor en kunt u langer zelfstandig blijven. We beheersen onze talen goed en hebben internationale ervaring.

We spreken af hoe vaak we bij u langskomen om de zaken door te nemen, in alle rust bij een kopje thee of koffie.

Veelvoorkomende werkzaamheden:

  • (Gezamenlijk) doornemen en afhandelen van binnengekomen post.
  • (Samen) telefoneren met de bank, verzekeraars en zorginstanties.
  • Regelen van zorg in of buiten huis.
  • Begeleiding bij ziekenhuisbezoeken.
  • Ondersteunen bij het onderhoud/aankoop/verkoop van de auto en de woning.
  • Helpen bij het organiseren van een vakantie, een feest of verbouwing.

Enkele voorbeelden:

Mevrouw A.

“Ik voel geen onrust meer”

Mevrouw A. is weduwe en heeft steeds meer moeite om overzicht te houden op haar administratie. Zij ervaart de digitalisering als een hindernis. Ook mist zij het om zaken te bespreken met iemand die zij vertrouwt. In je eentje beslissingen nemen valt niet mee, het maakt haar vaak onrustig.

Daniëlle: Samen met mevrouw heb ik de administratie geordend en een levensdossier opgesteld. Tweewekelijks ga ik bij mevrouw langs. Dan bespreken wij in alle rust wat ik voor haar kan doen. Ik regel bijvoorbeeld alle correspondentie via internet en dat de boodschappen wekelijks aan huis worden gebracht. De vakanties en verjaardagen organiseer ik ook. Mevrouw voelt zich nu een stuk rustiger, nu zij weet dat ik altijd bereikbaar ben voor advies en ondersteuning.

Meneer en mevrouw van Z.

“Met pensioen. Wat moeten we allemaal regelen?”

Meneer van Z. is net met pensioen en wil met zijn vrouw veel gaan reizen. Aan het begin van deze nieuwe levensfase willen meneer en mevrouw van Z. hun zaken voor de toekomst goed regelen. Ook zochten zij een vertrouwenspersoon die de één bijstaat als de ander komt te overlijden.

Daniëlle: Samen met meneer en mevrouw heb ik alle belangrijke gegevens doorgenomen en gestructureerd beschreven in het levensdossier. Bij de notaris zijn de levenstestamenten en testamenten opgemaakt. Deze zijn als bijlagen bij het levensdossier gevoegd. Bij afwezigheid zorg ik voor de post en de bankzaken. Mocht er iets gebeuren, dan sta ik voor hen klaar. Meneer en mevrouw kunnen nu onbekommerd van hun pensioen genieten!

Vrijblijvend kennismaken? Maak een afspraak of bel 06 – 245 75 245